Opony letnie Nokian Line SUV – komfort jazdy oraz wydajność przy różnorodnych zastosowaniach w samochodach typu SUV
Kontrolowane bezpieczeństwo i najwyższa trwałość dzięki technologii aramidowej ściany bocznej Nokian. Dynamiczne prowadzenie, ekstremalna trwałość i mocna przyczepność na mokrych nawierzchniach na trudnych drogach lokalnych i w ruchu miejskim dla małych i średnich samochodów typu SUV.
Nowa opona letnia Nokian Line SUV do różnorodnych zastosowań w samochodach SUV zapewnia przyjemny komfort, wysoką wydajność i dobrą przyczepność na mokrej nawierzchni.Jest to właściwy wybór również dla kierowców, którzy cenią sobie bezpieczną jazdę, lecz chcą się przy tym cieszyć dynamiką i mocą swoich samochodów sportowo-użytkowych zarówno na trudnych drogach lokalnych, jak i w ruchu miejskim.Ta komfortowa i sportowa opona jedzie prawie bez końca, ponieważ dzięki solidnej technologii aramidowej ściany bocznej Nokian wydłużono czas jej użytkowania do maksimum.Ponadto opona przyczynia się do mniejszego zużycia paliwa i jest zaprojektowana dla popularnych małych i średnich samochodów SUV.
Włókna aramidowe zmniejszają ryzyko uszkodzeń ścian bocznych
Stabilność tej opony SUV została zwiększona, a jej trwałość wydłużona dzięki użyciu włókien aramidowych stosowanych przez nordyckiego producenta.Aramid, znany już dobrze w branży samolotowej i zbrojeniowej, zmniejsza ryzyko uszkodzeń ścian bocznych, na które często narażone są opony w tego typu samochodach.Liczne innowacje w Nokian Line SUV poprawiają przyczepność na mokrych nawierzchniach, maksymalizują ochronę przed aquaplaningiem i sprawiają, że ta uniwersalna wysokiej jakości opona jest najlepsza w swojej klasie.
Design nowej opony został opracowany pod kątem zmieniających się warunków pogodowych w Polsce i bazuje na wielokrotnym zwycięzcy testów Nokian Line.Nokian Line SUV charakteryzuje się bardzo niewielkim oporem toczenia, a tym samym przyczynia się do zminimalizowania zużycia paliwa.
Obszerna paleta rozmiarów celuje w rosnący polski rynek samochodów SUV, oferując 31 opon w rozmiarach od 15 do 19 cali.Nokian Line SUV występuje w klasach prędkości T (190 km/h), H (210 km/h) i V (240 km/h), a wraz ze swoim większym bratem Nokian zLine SUV pokrywa zapotrzebowanie na opony w prawie wszystkich popularnych modelach SUV w Polsce.Opony Nokian Line SUV będą dostępne w sklepach oponiarskich od wiosny 2015 roku.
Bogata gama rozmiarów zawiera także wiele produktów oznaczonych jako XL co oznacza najwyższą możliwą nośność.
Technologia aramidowej ściany bocznej Nokian zapewnia wysoką trwałość
Trwałość to jedna z najważniejszych cech opon letnich dla kierowców SUV, którzy w swoich dużych i mocnych pojazdach nie chcą rezygnować z właściwości spotykanych w samochodach osobowych.Badanie rynkowe Nokian Tyres wykazało, że gdy opona ulega uszkodzeniu, ma to najczęściej miejsce na jej ścianie bocznej.Jazda po wybojach przy zbyt niskim ciśnieniu w oponach czy nieostrożne wjeżdżanie na ostry krawężnik przy parkowaniu to typowe sytuacje, w których dochodzi do uszkodzenia ściany bocznej opony.
„Nokian Line SUV prowadzi się dokładniej i łatwiej zarówno na żwirze, jak i asfalcie, a technologia aramidowej ściany bocznej Nokian wzmacnia znacznie jej ścianę boczną”.Materiał gumowy ściany bocznej zawiera ekstremalnie trwałe odcinkowe włókna aramidowe”, wyjaśnia menedżer rozwoju produktów Juha Pirhonen z Nokian Tyres.„Włókna aramidowe maksymalizują wytrzymałość ściany bocznej, sprawiając, że jest ona bardziej odporna na uszkodzenia i przecięcia, które mogą prowadzić do uszkodzenia opony uniemożliwiającego dalszą jazdę”.
Odporność na zużycie łatwo sterowalnych opon Nokian Line SUV została zwiększona dzięki mieszance powierzchni tocznych nowej generacji, która działa doskonale w wysokich temperaturach i na nierównych powierzchniach.
System odprowadzania kamieni czyści rowki bieżnika i zapobiega wbijaniu się kamieni w opony.W ten sposób można zwiększyć trwałość opony i chronić ją przed uszkodzeniami, szczególnie przy jeździe po nierównym terenie.Inni uczestnicy ruchu również będą się cieszyć, że spod kół samochodu wyskakuje mniej kamieni.
Komfortowa jazda, precyzyjne prowadzenie
Asymetryczny bieżnik typu inside/outside jest typowy dla rodziny produktów Nokian Line i zdążył już udowodnić, że dzięki niemu auto prowadzi się doskonale nawet w ekstremalnych warunkach.Większy komfort jazdy i bardziej precyzyjne prowadzenie są istotnymi zaletami tego designu bieżnika.
Koncepcja delikatnego toczenia (Smooth Rolling Concept) to najnowsza technologia, która łączy niewielki opór toczenia i pewne prowadzenie przy wysokich prędkościach.Rowkowe lub lamelkowe bieżniki blokowe na barku opony zostały zoptymalizowane w trakcie wielu testów powierzchni tocznych różnych bieżników przy wykorzystaniu komputerowego nadawania kształtu.Otwory i rowki o różnych szerokościach, jak i bloki o różnych wielkościach ze wspornikami zwiększają sztywność i elastyczność designu powierzchni tocznej, dzięki czemu opona gwarantuje idealne właściwości jezdne w najróżniejszych sytuacjach.Ten innowacyjny design bieżnika sprawia, że SUV prowadzi się podobnie do samochodu osobowego, a opona wytwarza mniej ciepła i przyczynia się do wyraźnie niższego zużycia paliwa.
Przypominające strukturę piłeczki golfowej zagłębienia w kształcie półkul na ścianach żeber podłużnych zapewniają dodatkowy komfort jazdy. Ten design cichych rowków zmniejsza poziom hałasu wewnątrz i na zewnątrz auta.Ponadto redukuje on opór powietrza i schładza opony, zwiększając przez to odporność na zużycie.
Zukosowane i prostokątne ząbki zwiększające przyczepność zostały zaprojektowane dla wewnętrznego barku opony, aby poprawić prowadzenie na drogach piaskowych i innych miękkich nawierzchniach.Ząbki te przyczepiają się w kontrolowany sposób do nawierzchni ulicy i zwiększają przyczepność podczas jazdy i przyspieszania.
Innowacje zapobiegają aquaplaningowi:rowki trąbkowe i rowki wodne
Liczne innowacje zapewniają dodatkowe bezpieczeństwo przy ulewach, które tak często występują latem w Polsce.Rowki trąbkowe o kształcie pocisku zbierają wodę znajdującą się między oponą a nawierzchnią, przyspieszają przepływ wody od rowków głównych do rowków poprzecznych i maksymalizują przyczepność nawet na mokrych od deszczu drogach.
Nowe rowki wodne to głębokie rowki ukośne, które otwierają się na jednym końcu i stabilizują prowadzenie oraz dominują nad zewnętrznymi rowkami podłużnymi na środku.Ta innowacja zapobiega jednocześnie aquaplaningowi, zbierając wodę i odprowadzając ją do rowków podłużnych.
Milowy krok w stronę zmniejszenia zużycia paliwa
W porównaniu do swojego poprzednika Nokian Line SUV wykazuje największy postęp w kwestii przyczepności na mokrej nawierzchni, ochrony przed aquaplaningiem i oporu toczenia.
Mieszanka powierzchni tocznej z korali i krzemu serii Line, zaprojektowana przez ekspertów rozwoju produktów Nokian Tyres, wykorzystuje koralową, rosnącą strukturę molekularną mieszanki krzemowo-gumowej w celu wzmocnienia sztywności powierzchni tocznej.Dzięki temu kierowca ma bardziej precyzyjną kontrolę nad pojazdem.Całkowicie nowa kombinacja łańcuchów molekułowych redukuje wytwarzanie ciepła i zużycie paliwa.Dzięki tej innowacji ten nowy produkt przyczynia się do znacznej redukcji zużycia paliwa i minimalizuje szkodliwe emisje CO2.W ten sposób firma Nokian Tyres udowodniła swoje pionierskie podejście do zagadnień ekologicznych.
Nowe opony Nokian Line SUV oferują doskonałą przyczepność zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach.Odznaczają się doskonałą odpornością na ścieranie i zachowują swoje właściwości przez cały okres eksploatacji.Konstrukcje materiałowe, które sprawdziły się w oponach maszyn leśnych, zwiększają dodatkowo stabilność i wytrzymałość mieszanki gumowej.
Proste bezpieczeństwo:wskaźnik głębokości bieżnika, wskaźnik niebezpieczeństwa aquaplaningu i pole informacyjne
Opony w dobrym stanie mogą w znacznym stopniu zmniejszyć ryzyko aquaplaningu.Aby kierowcy mogli lepiej kontrolować głębokość bieżnika swoich opon, firma Nokian Tyres wprowadziła dwie genialne innowacje zwiększające bezpieczeństwo:wskaźnik głębokości bieżnika oraz wskaźnik niebezpieczeństwa aquaplaningu.
Wskaźnik głębokości bieżnika Nokian na żebrze środkowym wskazuje głębokość bieżnika w milimetrach po prostu jako wartość od 8 do 3. Liczby znikają jedna po drugiej w miarę zużycia opony.Wskaźnik niebezpieczeństwa aquaplaningu ostrzega kierowcę, pokazując symbol kropli wody.Gdy wysokość bieżnika spadnie poniżej czterech milimetrów, znak ostrzegawczy zniknie, informując w ten sposób, że zagrożenie jest naprawdę poważne.Żaden inny producent opon nie może się pochwalić tym innowacyjnym rozwiązaniem.
Wskaźniki pozycji montażu oraz poziomu ciśnienia na polu informacyjnym na ścianie bocznej zapewniają jeszcze większe bezpieczeństwo.Można tam zanotować prawidłowe ciśnienie oraz pozycję opony przy zmianie opon.Zwiększono ponadto komfort i bezpieczeństwo, dodając jeszcze jedno pole informacyjne, w którym można zapisać momenty obrotowe dla śrub przy felgach aluminiowych.
Nokian Line SUV – mistrz mokrej nawierzchni
- Struktura wzmacniana aramidem dla wyjątkowej wytrzymałości
- Najwyższy komfort, świetna wydajność i mniejsze zużycie paliwa
- Ekstremalne bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach
Najważniejsze informacje:
Technologia aramidowej ściany bocznej Nokian. Wyjątkowa wytrzymałość. Materiał gumowy ściany bocznej zawiera ekstremalnie trwałe odcinkowe włókna aramidowe.Ten materiał jest znany z branży samolotowej i zbrojeniowej.Włókna aramidowe maksymalizują wytrzymałość ściany bocznej, sprawiając, że jest ona bardziej odporna na uszkodzenia i przecięcia.
Rowki trąbkowe. Skuteczniejsza ochrona przed aquaplaningiem. Rowki trąbkowe o kształcie pocisku zbierają wodę znajdującą się między oponą a nawierzchnią, przyspieszają przepływ wody od rowków głównych do rowków poprzecznych i maksymalizują przyczepność nawet na mokrych od deszczu drogach.
Rowki wodne. Lepsza stabilność prowadzenia, bezpieczeństwo na mokrych nawierzchniach. Głębokie rowki ukośne, które otwierają się na jednym końcu i stabilizują prowadzenie, dominują nad zewnętrznymi rowkami podłużnymi na środku.Ta innowacja zapobiega jednocześnie aquaplaningowi, zbierając wodę i odprowadzając ją do rowków podłużnych.
Ząbki off-road. Lepsza przyczepność w terenie. Prostokątne, poprowadzone pod kątem ząbki bieżnika off-road zostały umieszczone na barkach opony tak , by poprawić przyczepność podczas jazdy na piaszczystych i szutrowych nawierzchniach.
Odprowadzanie kamieni. Większa trwałość. System odprowadzania kamieni czyści rowki bieżnika i zapobiega wbijaniu się kamieni w opony.W ten sposób można zwiększyć trwałość opony i chronić ją przed uszkodzeniami, szczególnie przy jeździe po nierównym terenie.Inni uczestnicy ruchu również będą się cieszyć, że spod kół samochodu wyskakuje mniej kamieni.
Koncepcja delikatnego toczenia. Mniejsze zużycie paliwa, bezpieczniejsze prowadzenie. Koncepcja ta łączy niższy opór toczenia z pewnym prowadzeniem przy wysokich prędkościach.Zoptymalizowano rowkowe lub lamelkowe bieżniki blokowe na barku opony.Otwory i rowki o różnych szerokościach, jak i bloki o różnych wielkościach ze wspornikami zwiększają sztywność i elastyczność bieżnika powierzchni tocznej.Sprawia to, że SUV prowadzi się podobnie do samochodu osobowego, a opona wytwarza mniej ciepła i przyczynia się do wyraźnie niższego zużycia paliwa.
Design cichych rowków. Większy komfort jazdy. Przypominające strukturę piłeczki golfowej zagłębienia w kształcie półkul na ścianach żeber podłużnych zapewniają dodatkowy komfort jazdy.Ta innowacja zmniejsza poziom hałasu wewnątrz i na zewnątrz auta.Ponadto redukuje ona opór powietrza i schładza opony, zwiększając przez to odporność na zużycie.
Mieszanka powierzchni tocznej z korali i krzemu serii Line. Doskonałe prowadzenie, dobra przyczepność na mokrej nawierzchni, niższe zużycie paliwa. Mieszanka powierzchni tocznej nowej generacji wykorzystuje koralową, rosnącą strukturę molekularną mieszanki krzemowo-gumowej w celu wzmocnienia sztywności powierzchni tocznej.Dzięki temu kierowca ma bardziej precyzyjną kontrolę nad pojazdem.Nowe opony Nokian Line SUV zapewniają doskonałą przyczepność zarówno na suchych, jak i mokrych nawierzchniach.Odznaczają się doskonałą odpornością na ścieranie i zachowują swoje właściwości przez cały okres eksploatacji.Całkowicie nowa kombinacja łańcuchów molekułowych redukuje wytwarzanie ciepła i zużycie paliwa.
Fotografie
www.nokiantyres.com/linesuv
Videos Nokian Line SUV:
Video: Nokian Line SUV – Tough wet performer
http://youtu.be/kOD9prmIPEQ
Video: Unique durability – Nokian Aramid sidewall concept
http://youtu.be/N5LvBke-UqY
Video: Nokian summer tyres – Testing at the extremes
http://youtu.be/6kT0wLEOxY4
Dalsze informacje:
www.twitter.com/NokianTyresCom
www.youtube.com/NokianTyresCom
http://www.facebook.com/nokiantyres
www.linkedin.com/company/nokian-tyres-plc
Blok ekspertów Nokian Tyres:
http://nordictyreblog.com/
Nokian Tyres Europa
Nokian Tyres s.r.o
V Parku 2336/22
148 00 Praha 4
Czech Republic
Business Director Central Europe Dieter Köppner, Tel.+420 222 507 761, E-mail: dieter.koppner(at)nokiantyres.com
Product Development Manager CE Sven Dittmann, Dipl.-Ing., Tel. +49 8143 444 850 E-Mail sven.dittmann(at)nokiantyres.com
Marketing Manager Lukáš Líbal, Tel. +420 222 507 759 E-Mail lukas.libal(at)nokiantyres.com
Nokian Tyres Finnland, siedziba główna
Nokian Tyres plc
Pirkkalaistie 7
P.O.Box 20
37101 Nokia
Finland
Development Manager Juha Pirhonen, Tel. +358 10 401 7708 E-Mail juha.pirhonen(at)nokiantyres.com
Technical Customer Service Manager Matti Morri, Tel.+358 10 401 7621 E-Mail matti.morri(at)nokiantyres.com
Attachments
Opony letnie Nokian Line SUV – komfort jazdy oraz wydajność przy różnorodnych zastosowaniach w samochodach typu SUV (.pdf)
Opony letnie Nokian Line SUV – komfort jazdy oraz wydajność przy różnorodnych zastosowaniach w samochodach typu SUV (.docx)