śro lutego 16 03:49 2011 w kategorii Nowości produktowe

Nowe opony zimowe Nokian WR – mistrzowskie połączenie wyjątkowego bezpieczeństwa i beztroskiego komfortu jazdy



Zaprojektowane z myślą o różnych pojazdach oraz kierowcach preferujących oszczędny lub sportowy styl jazdy

Odrzutnik błota odprowadza błoto i wodę i chroni przed aquaplaningiem na błocie pośniegowym lub mokrej nawierzchni

Wykorzystanie nanotechnologii, oleju rzepakowego oraz kompetencji Nokian Tyres, wiodącego producenta opon zimowych na świecie, w zakresie ekologicznych rozwiązań przystosowanych do warunków zimowych

Udoskonalona rodzina opon zimowych najnowszej generacji Nokian Tyres jest przykładem prawdziwie precyzyjnej pracy: nowe, ekologiczne opony Nokian WR D3 i Nokian WR A3 zostały zaprojektowane z myślą o różnych pojazdach i typach kierowców w warunkach zimowych. Gwarantują wyjątkowe bezpieczeństwo podczas jazdy w oszczędnym lub sportowym stylu. Ekologiczna opona klasy premium zapewnia niezawodność w typowych dla Polski zmiennych warunkach zimowych dzięki wykorzystaniu nanotechnologii, oleju rzepakowego oraz dzięki wysokim kompetencjom Nokian Tyres, wiodącego producenta opon zimowych na świecie, w zakresie rozwiązań przystosowanych do warunków zimowych.

Ze względu na coraz częściej występujące zimą ekstremalne warunki pogodowe kierowcy zaczynają bardziej doceniać bezpieczeństwo, które zapewnia wysokiej jakości opona zimowa. W ostatnich latach, w miesiącach zimowych, Polskę nawiedzały silne ulewy oraz zamiecie śnieżne. Najwyższa przyczepność we wszystkich warunkach oraz precyzyjne i komfortowe właściwości jezdne bez niemiłych niespodzianek stanowiły główny cel podczas projektowania nowej rodziny opon zimowych.

„Dzięki naszemu know how znamy zimę we wszystkich jej aspektach. Wykorzystując nanotechnologię, nowoczesne materiały i rozwiązania oraz innowacyjne technologie produkcji, możemy zaoferować kierowcom rewelacyjną przyczepność i kierowalność”, wyjaśnia Teppo Huovila, kierownik ds. rozwoju produktu w firmie Nokian Tyres.

Rezultatem komputerowych modeli przedstawiających właściwości opon Nokian WR i precyzyjnych prac laboratoryjnych nad mieszankami gumowymi są wyjątkowe rozwiązania. Serie najtrudniejszych testów w warunkach arktycznych we własnym centrum testowym w Ivalo w fińskiej Laponii stanowiły dopełnienie kompleksowych prac badawczych. Oprócz testów w warunkach zimowych przeprowadzono również próby produktów na licznych torach testowych w Niemczech i Europie Środkowej. Właściwości jezdne opony na błocie zostały udoskonalone dzięki wyjątkowym testom na zachowanie opon podczas aquaplaningu na błocie pośniegowym przeprowadzonym na torze testowym w Nokii w zachodniej Finlandii. Ostateczną koncepcję wysokiej jakości właściwości zapewniających bezpieczeństwo opracowali we ścisłej współpracy specjaliści ds. rozwoju produktu oraz kierowcy testowi.

Nokian WR D3 dla kierowców preferujących oszczędny styl jazdy, Nokian WR A3 dla kierowców sportowych



W 2010 roku sprzedano w Europie Środkowej około 50 milionów opon zimowych do pojazdów osobowych, co oznacza ponad 16-procentowy przyrost w porównaniu z rokiem poprzednim. Podczas projektowania rodziny opon na rosnący rynek opon zimowych w Europie Środkowej nie dążono do kompromisów. Zaprojektowano dwa różne wzory bieżników, które spełniają potrzeby pojazdów różnych kategorii wielkości. Również podczas opracowywania mieszanek gumowych i konstrukcji uwzględniono zmienne warunki pogodowe i różne style jazdy, co jest szczególnie istotne w przypadku produktów stworzonych z myślą o konkretnych użytkownikach.

Nokian WR D3 z jodełkowym bieżnikiem stanowi wytrzymałą alternatywę dla pojazdów rodzinnych małej i średniej wielkości oraz kierowców, dla których duże znaczenie ma oszczędność i bezpieczeństwo jazdy. Opona Nokian WR A3, która została z kolei zaprojektowana z myślą o większych pojazdach o dużej mocy, przekonuje w szczególności precyzją kierowania, czułością manewrową oraz sportowymi właściwościami jezdnymi nawet podczas jazdy z wysoką prędkością.

Ekstremalna przyczepność na oblodzonych, zaśnieżonych i mokrych nawierzchniach dzięki niskotemperaturowej mieszance z olejem rzepakowym (Cryogenic Canola Compound)



Mieszanka, z której została wykonana powierzchnia toczna nowych opon, stanowi innowacyjne połączenie oleju rzepakowego, gumy naturalnej i mieszanki silica (niskotemperaturowej mieszanki z olejem rzepakowym - Cryogenic Canola Compound), zwiększające przyczepność w warunkach zimowych i na mokrej nawierzchni oraz odporność na ścieranie w zmiennych, a zwłaszcza w niskich temperaturach.

Właściwości innowacyjnej mieszanki krzemionkowej zostały udoskonalone dzięki użyciu kriogenicznego silanu. Za pomocą oleju rzepakowego zwiększono odporność na ścieranie i przyczepność opony na oblodzonych i zaśnieżonych nawierzchniach. Dzięki wysokiej zawartości krzemionki w mieszance ekologiczne opony Nokian WR charakteryzują się bardzo niskim oporem toczenia. Ponadto nowe opony obniżają zużycie paliwa i poziom szkodliwych emisji w porównaniu do produktów konkurencji.

Ekologiczna opona Nokian WR jest idealnym przykładem zasady trwałego bezpieczeństwa Nokian Tyres: właściwości opony niemal nie zmieniają się z biegiem czasu. Poza tym opona osiąga wysokie przebiegi.

Nokian WR D3 – odrzutnik błota zapobiega aquaplaningowi na błocie pośniegowym i mokrej nawierzchni



Jak dowodzą badania, błoto pośniegowe stanowi dla kierowców jeszcze większe zagrożenie niż lód czy aquaplaning. Ryzyko wypadku ze skutkiem śmiertelnym na błocie pośniegowym jest pięciokrotnie wyższe niż na suchej nawierzchni. Połączenie topniejącego śniegu, warstwy wody na nawierzchni jezdnej i warstwy lodu stanowi wyzwanie nawet dla doświadczonego kierowcy.

Nowa opona Nokian WR D3 dzięki innowacyjnym rozwiązaniom aktywnie zapobiega aquaplaningowi na błocie pośniegowym – jest on uzależniony od kierunku obrotu opony. „Właściwości opony zabezpieczające przed aquaplaningiem na błocie pośniegowym i mokrej nawierzchni ulepszyliśmy za pomocą ukośnej, stopniowanej przedniej krawędzi bloku bieżnika. Najnowsza innowacja – odrzutnik błota (slush blower) – dosłownie wyrzuca błoto i wodę z rowków opony. Z tego powodu niebezpieczny aquaplaning na błocie pośniegowym występuje dopiero przy wyższych prędkościach. Odprowadzanie błota i wody przyspieszają dodatkowo wypolerowane rowki“, informuje ekspert Huovila.

Dzięki technologii Cool Touch (dosł. zimny dotyk) opona lżej się odtacza



Doskonałe właściwości jezdne podczas manewrów wymijania, rewelacyjna kierowalność oraz dobra stabilność jazdy są wynikiem dokładnie przetestowanych rozwiązań konstrukcyjnych i wzorów bieżnika. Liczne nowe rozwiązania i innowacje sprawiają, że opona lżej się odtacza, oraz przedłużają jej wytrzymałość.

Symetryczny wzór bieżnika został zaprojektowany za pomocą symulacji z użyciem komputera i kamery termowizyjnej. Ponieważ gęsta lamelizacja nie zmniejszyła stabilności bieżnika, a sztywność sąsiadującego bloku została zachowana, opona gwarantuje rewelacyjną przyczepność. Technologia Cool Touch (dosł. zimny dotyk) minimalizuje tarcie i wytwarzanie ciepła wskutek niepotrzebnych ruchów lamelek. Opona lekko się odtacza, dzięki czemu pojazd gładko porusza się do przodu, oszczędzając równocześnie energię dzięki zmniejszonemu oporowi toczenia.

Jednolita konstrukcja powierzchni tocznej sprawia, że Nokian WR D3 szybko reaguje na manewry kierowania. Poza tym opona toczy się cicho i spokojnie po nawierzchni jezdni.

Nokian WR A3 – optymalna stabilność dzięki nanotechnologii



Podstawową cechą niezawodnej i bezpiecznej opony zimowej jest dobry kontakt z nawierzchnią. Jednocześnie silniki o coraz większej mocy i wzrastające obciążenie kół oznaczają rosnące wymagania wobec opon zimowych. Wzór bieżnika, rozwiązania konstrukcyjne oraz mieszanka powierzchni tocznych muszą być wytrzymałe, a zarazem gwarantować szybkie reagowanie na manewry.

Asymetryczny wzór bieżnika w kształcie klina okazał się w przeprowadzonych przez Nokian Tyres testach najlepszym rozwiązaniem szczególnie dla opon zaprojektowanych do szybkiej jazdy. Sportowa opona Nokian WR A3 przekonuje niezawodną przyczepnością, którą gwarantuje asymetryczny wzór bieżnika typu inside/outside, nie wpływając przy tym negatywnie na właściwości jezdne przy wyższych prędkościach. Kształt wewnętrznego barku opony ułatwia odprowadzanie wody i błota.

„Stabilne właściwości jezdne dają poczucie bezpieczeństwa przy wyższych prędkościach. Zwrócono na to szczególną uwagę podczas projektowania opony Nokian WR A3. Powierzchnia toczna wykonana w technologii Cap & Base posiada w dolnej części warstwę wzmacniającą na bazie nanocząsteczek. Specjalna, sztywniejsza nanokonstrukcja z mniejszymi cząsteczkami poprawia kierowalność i prowadzenie opony podczas jazdy w zakrętach, przy zmianie pasa i podczas manewrów wymijania. W ekstremalnych sytuacjach opona daje się bardzo dobrze prowadzić zarówno na podłożach o dużej przyczepności, jak i na oblodzonej nawierzchni. Dzięki nowej konstrukcji opona Nokian WR A3 jest bezpieczna i precyzyjna nawet w najbardziej wymagających warunkach”, przekonuje Huovilla.

Jako najbardziej zaawansowana, nowoczesna technologia konstrukcja na bazie nanocząsteczek ogranicza szkodliwe wytwarzanie ciepła, co równocześnie zmniejsza opór toczenia opony.

Wzór rowków zainspirowany piłką golfową – większy komfort jazdy, niski poziom hałasu, więcej przejechanych kilometrów



Okrągłe otwory w krawędziach podłużnych klinów przypominające wzór piłki golfowej schładzają oponę Nokian WR A3, która sprawdza się również przy wysokich prędkościach. Rozwiązanie określane jako Silent Groove Design (dosł. wzór cichych rowków) zmniejsza opór powietrza i zużycie paliwa, co zwiększa liczbę przejechanych kilometrów. Redukuje również poziom hałasu wewnątrz pojazdu i podczas wymijania. Otwory pochłaniają szumy wytwarzane przez strumień powietrza i zapobiegają tym samym powstawaniu nieprzyjemnego odgłosu pisku opon.

Zwłaszcza pod względem komfortu jazdy poziom hałasu opon odgrywa istotną rolę. Technologia tzw. cichej ściany bocznej (Silent Sidewall Technology) dodatkowo uprzyjemnia podróż. Strefa wystająca ponad boczną powierzchnię nowych opon Nokian WR filtruje szumy i drgania, które przenoszone są po powierzchni tocznej na stopkę opony, co redukuje poziom hałasu wewnątrz pojazdu.

Zamykane lamelki 3D (3D Lock Sipe) zamykają bloki bieżnika na zewnętrznym barku opony WR A3 podczas kontaktu z nawierzchnią, co zwiększa stabilność konstrukcji opony. W ten sposób bloki nie mogą poruszać się podczas jazdy, lecz stabilizują się wzajemnie. Zapobiega to również niepotrzebnym ruchom lamelek, co ogranicza wytwarzanie ciepła oraz poprawia właściwości jezdne.

Zimowy wskaźnik bezpieczeństwa zwiększa bezpieczeństwo i komfort jazdy



Podstawą bezpiecznej jazdy w warunkach zimowych jest dobry stan opon. Obie nowe opony zostały wyposażone w zimowy wskaźnik bezpieczeństwa (Winter Safety Indicator, WSI) ze wskaźnikiem zużycia bieżnika (Driving Safety Indicator, DSI) i wkomponowanym symbolem śnieżynki.

Opatentowana innowacja Nokian Tyres stosowana seryjnie określa pozostałą głębokość głównych rowków w milimetrach. Symbol śnieżynki jest widoczny do głębokości bieżnika wynoszącej 4 milimetry. Jeżeli symbol nie jest już widoczny, znacznie wzrasta ryzyko aquaplaningu na błocie pośniegowym i mokrej nawierzchni i należy wymienić opony zimowe na nowe w celu zapewnienia wystarczającego bezpieczeństwa.

Pole informacyjne na ścianie bocznej opony zawiera dane odnośnie zalecanego ciśnienia. Prawidłowe ciśnienie w oponach zapewnia precyzyjną kierowalność pojazdu, ogranicza uszkodzenia opon i obniża koszty paliwa.

Obszerny asortyment opon Nokian WR obejmuje opony w rozmiarach 13-20 cali w kategoriach prędkości od T do W (190 – 270 km/h). Nowe opony zimowe będą dostępne u dealerów w Polsce jesienią 2011 roku. W serwisach oponiarskich opony Nokian dostępne są w ramach wymiany opon w korzystnej cenie także razem z obręczami.

Nokian WR D3 – zapomnij o prognozie pogody


  • Najwyższa przyczepność na mokrej, suchej i zaśnieżonej nawierzchni
  • Wytrzymałe i ekologiczne nawet w wymagających warunkach jazdy
  • Skuteczna ochrona przed aquaplaningiem na błocie pośniegowym i mokrej nawierzchni
  • Oszczędność paliwa, ochrona środowiska i lekkość odtaczania
  • Innowacje: niskotemperaturowa mieszanka z olejem rzepakowym (Cryogenic Canola Compound), odrzutnik błota, technologia tzw. cichej ściany bocznej (Silent Sidewall Technology), wypolerowane rowki, WSI + DSI

Nokian WR A3 – zapomnij o prognozie pogody


  • Ekstremalna przyczepność i doskonałe właściwości jezdne we wszystkich warunkach zimowych
  • Stabilne właściwości jezdne i bardzo dobre prowadzenie przy wyższych prędkościach
  • Oszczędność paliwa, ochrona środowiska i lekkość odtaczania
  • Innowacje: niskotemperaturowa mieszanka z olejem rzepakowym (Cryogenic Canola Compound), podstawa z nanocząsteczek, zamykane lamelki 3D (3D Lock Sipe), technologia cichych rowków (Silent Groove Design), technologia tzw. cichej ściany bocznej (Silent Sidewall Technology), wypolerowane rowki, WSI + DSI

Innowacje zapewniające najwyższe bezpieczeństwo jazdy, ekologiczność i najwyższy komfort



Niskotemperaturowa mieszanka z olejem rzepakowym (Cryogenic Canola Compound). Mieszanka, z której została wykonana powierzchnia toczna nowych opon, stanowi innowacyjne połączenie oleju rzepakowego, gumy naturalnej i mieszanki silica (niskotemperaturowej mieszanki z olejem rzepakowym - Cryogenic Canola Compound), zwiększające przyczepność w warunkach zimowych i na mokrej nawierzchni oraz odporność na ścieranie w zmiennych, a zwłaszcza w niskich temperaturach. Dzięki wysokiej zawartości krzemionki w mieszance zmniejszono opór toczenia, zużycie paliwa oraz poziom szkodliwych emisji w porównaniu do typowych produktów konkurencji.

Odrzutnik błota (Slush Blower). Odrzutnik błota odprowadza błoto i wodę z rowków opony. Ukośna, stopniowana przednia krawędź bloku bieżnika zwiększa przyczepność na mokrych i oblodzonych powierzchniach.

Technologia Cool Touch (dosł. zimny dotyk). Ponieważ gęsta lamelizacja nie zmniejszyła stabilności bieżnika, a sztywność sąsiadującego bloku została zachowana, opona gwarantuje rewelacyjną przyczepność. Technologia Cool Touch (dosł. zimny dotyk) minimalizuje tarcie i wytwarzanie ciepła wskutek niepotrzebnych ruchów lamelek. Dzięki temu pojazd gładko porusza się do przodu, oszczędzając równocześnie energię dzięki zmniejszonemu oporowi toczenia.

Podstawa z nanocząsteczek. Powierzchnia toczna o strukturze wielowarstwowej posiada w dolnej części warstwę wzmacniającą na bazie nanocząsteczek. Specjalna, sztywniejsza nanokonstrukcja z mniejszymi cząsteczkami zapewnia szybszą reakcję na manewry i lepsze prowadzenie opony podczas jazdy w zakrętach, przy zmianie pasa i podczas manewrów wymijania w ekstremalnych sytuacjach.

Technologia cichych rowków (Silent Groove Design). Okrągłe otwory w krawędziach podłużnych klinów przypominające wzór piłki golfowej schładzają oponę i zmniejszają opór powietrza. Nowa technologia zwiększa stabilność i ogranicza zużycie paliwa. Kształt zapewnia komfort cichej jazdy. Otwory pochłaniają szumy wytwarzane przez strumień powietrza i zapobiegają tym samym powstawaniu nieprzyjemnego odgłosu pisku opon.

Technologia tzw. cichej ściany bocznej (Silent Sidewall Technology). Specjalna strefa na ścianie bocznej zapobiega przenoszeniu szumów i drgań powstających na powierzchni tocznej. Niski poziom hałasu opon sprawia, że podróż staje się przyjemniejsza.

Zamykane lamelki 3D (3D Lock Sipe). Zamykają bloki bieżnika na zewnętrznym barku opony podczas kontaktu z nawierzchnią, co zwiększa stabilność konstrukcji. Zapobiega to również niepotrzebnym ruchom lamelek, dzięki czemu przedłużona jest żywotność opon jeżdżących po złych drogach.

Wypolerowane rowki. Elegancja i funkcjonalność w jednym – błoto i woda skutecznie spływają z gładko wypolerowanych rowków głównych oraz rowków odprowadzających do krawędzi bocznych.

Zimowy wskaźnik bezpieczeństwa (Winter Safety Indicator, WSI). Zimowy wskaźnik bezpieczeństwa (Winter Safety Indicator, WSI) ze wskaźnikiem zużycia bieżnika (Driving Safety Indicator, DSI) i wkomponowanym symbolem śnieżynki zapewnia wyższy komfort i określa pozostałą głębokość głównych rowków w milimetrach. Symbol śnieżynki jest widoczny do głębokości bieżnika wynoszącej 4 milimetry. Jeżeli symbol nie jest już widoczny, znacznie wzrasta ryzyko aquaplaningu na błocie pośniegowym i mokrej nawierzchni i należy wymienić opony zimowe na nowe.

Nokian Tyres s.r.o
Telefon +420 222 507 761
Faks +420 241 940 635
E-mail dieter.koppner(at)nokiantyres.com
V Parku 2336/22
148 00 Praha 4
Republika Czeska
www.nokiantyres.com

Dalsze informacje prasowe, zdjęcia, filmy i pliki do pobrania:
www.nokiantyres.com/NewNokianWR

Nokian Tyres - wiodący specjalista w zakresie opon zimowych



Nokian Tyres jako jedyny producent opon na świecie i wiodący specjalista w zakresie opon zimowych koncentruje się na produktach i usługach ułatwiających bezpieczną jazdę w warunkach nordyckich. Innowacyjne opony do pojazdów osobowych i ciężarowych oraz ciężkich maszyn roboczych oferowane są głównie na rynkach w krajach, w których oprócz śniegu i lasów wymagające warunki drogowe obejmują również zmiany związane z porami roku. Poza tym firma oferuje także opony przystosowane do umiarkowanego klimatu w Polsce.


Nokian Tyres projektuje, testuje i opatentowuje rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo jazdy od ponad 75 lat. Pierwsza opona zimowa świata została wyprodukowana w 1934 roku w klimacie lodowatych wiatrów i ostrych mrozów. W 2002 roku firma Nokian Tyres wprowadziła na rynek oponę Nokian WR jako pierwszą oponę zimową (M+S) zaprojektowaną do jazdy z wysoką prędkością. W 2007 roku powstała opona Nokian WR G2, wyróżniająca się w testach dzięki doskonałej przyczepności i wyjątkowej ochronie przed aquaplaningiem na błocie pośniegowym. Pasmo sukcesów kontynuują nowe opony Nokian WR D3 i A3.


Nokian Tyres osiągnęła w 2010 roku obrót na poziomie 1058 milionów euro i zatrudnia ponad 3500 pracowników. Do firmy należy również sieć dealerów opon Vianor z ponad 770 punktami sprzedaży w 20 państwach. Akcje Nokian Tyres są notowane na NASDAQ OMX w Helsinkach.
www.nokiantyres.com

Egzemplarz okazowy można otrzymać u Dr. Falk Köhler PR

Kontakty z prasą:

Dr Falk Köhler PR
Dr Falk Köhler
Tel.: +49 (0) 40 / 54 73 12 12
Faks: +49 (0) 40 / 54 73 12 22
E-mail: Dr.Falk.Koehler(at)Dr-Falk-Koehler.de
www.Dr-Falk-Koehler.de
Ödenweg 59
22397 Hamburg
Niemcy

Dalsze informacje

Nokian Tyres s.r.o – kontakt bezpośredni:
Dieter Köppner, Business Director Central Europe, telefon +420 222 507 761, E-mail dieter.koppner(at)nokiantyres.com

Dominik Kwaczyński, Sales Manager Poland, telefon +48 603 464 010,
E-mail Poland(at)nokiantyres.com

Sven Dittmann, mgr inż., Product Development Manager Central Europe, telefon +49 8143 / 444 850, E-mail sven.dittmann(at)nokiantyres.com

Nokian Tyres plc – kontakt bezpośredni:

Teppo Huovila, wiceprezes działu badań i rozwoju, telefon +358 10 401 7701, E-mail Teppo.Huovila(at)nokiantyres.com
www.nokiantyres.com