śro stycznia 25 12:05 2012 w kategorii Nowości produktowe

Nowe opony zimowe Nokian Hakkapeliitta LT2 zapewniają doskonałe osiągi oraz pewność prowadzenia w samochodach SUV 4x4 w każdych warunkach



Nowe opony zimowe Nokian Hakkapeliitta LT2 do ciężkich SUV-ów z napędem 4x4 to połączenie bezkompromisowej przyczepności i niezwykłej trwałości. Ta solidna opona zimowa przeznaczona do jazdy w trudnych warunkach zapewnia stabilność jazdy, pewność prowadzenia oraz bezpieczeństwo na śliskich, oblodzonych i zaśnieżonych nawierzchniach.

Poza ponadprzeciętną przyczepnością charakterystyczną dla opon z rodziny Nokian Hakkapeliitta, opona przewyższa swoich poprzedników doskonałą odpornością na ścieranie i wyjątkową stabilnością jazdy. Przyczepność opony zapewnia spokój kierującego nawet w ekstremalnych sytuacjach. Ta niezawodna opona daje się precyzyjnie prowadzić, a jej reakcje są przewidywalne i wyważone. Zachowuje precyzję i stabilność nawet w najtrudniejszych warunkach.

Silna i wytrzymała konstrukcja na miarę



Solidna konstrukcja tej specjalistycznej opony przeznaczonej do ciężkich pojazdów została zoptymalizowana do dużych obciążeń osi występujących w SUV-ach, lekkich ciężarówkach typu pickup i van oraz przy przewożeniu ciężkich ładunków. Zoptymalizowane stalowe wzmocnienie w obrębie barku, zawiera o ponad 60 procent więcej stali w stosunku do normalnych opon do samochodów osobowych.

Poza doskonałą wytrzymałością opona LT2 charakteryzuje się także bardzo wysoką odpornością na pękanie i przecięcia dzięki mieszance, z której jest wykonana górna warstwa bieżnika. Dodatkowe zabezpieczenie ścianek bocznych przed przypadkowymi otarciami i przecięciami zwiększa jej niezawodność.

Stabilne prowadzenie



„Oprócz solidnej konstrukcji ta nowa wysokiej jakości opona z rodziny opon zimowych Nokian Hakkapeliitta zapewnia stabilne prowadzenie i rezerwę przyczepności dzięki agresywnemu kształtowi bieżnika.

Wyraźna lamelizacja zoptymalizowanego wzoru powierzchni tocznej poprawia przyczepność na śniegu” – mówi Juha Pirhonen, menedżer działu projektowania w Nokian Tyres. „Szerokie rowki umożliwiają aktywne usuwanie wody i błota pośniegowego z przestrzeni między oponą a nawierzchnią”.

Masywne i długie klocki bieżnika rozciągające się od środka do boków poprawiają prowadzenie i stabilność na suchej nawierzchni. Duża liczba klocków bieżnika o ostrych krawędziach poprawia przyczepność opony na śniegu.

Aktywatory lameli na bieżniku wspomagają pracę lameli i gwarantują w ten sposób bezpieczną jazdę w szybko zmieniających się warunkach.

Przyczepność i siła dzięki stalowym kolcom



We wszechstronnej oponie Nokian Hakkapeliitta LT2 z powodzeniem zostały zastosowane takie same innowacje i rozwiązania techniczne, jak w modelu Nokian Hakkapeliitta 7, który jest wielokrotnym zwycięzcą testów opon dla samochodów osobowych.

Wyjątkową przyczepność w zimowych warunkach i miękki styk z nawierzchnią zapewnia dobra współpraca stalowych kolców z amortyzatorami powietrznymi w technologii Air Claw, znajdującymi się na frontowych krawędziach klocków bieżnika. Działają one podobnie jak poduszki powietrzne w dobrych butach biegowych: poduszki powietrzne na bieżniku opony tłumią uderzenia kolców w nawierzchnię i redukują także wibracje kolców podczas kontaktu z jezdnią. Ponadto dzięki tej technologii opony w mniejszym stopniu uszkadzają okładzinę jezdni i generują mniejszy hałas, a trwałość kolców jest większa.

Wyważona nawet w najtrudniejszych warunkach



Wysoką przyczepność wzdłużną i boczną maksymalizuje osiem rzędów kolców znajdujących się na barku opony. Kolce mają wiele krawędzi, które zapewniają maksymalną możliwą powierzchnię styku. Poprawia to przyczepność kolców na śliskiej nawierzchni.

Wskaźnik dotarcia na każdym kolcu informuje o dotarciu nowej opony i osiągnięciu przez nią maksymalnej wydajności. Przez pierwsze 500 kilometrów należy jeździć ostrożnie i unikać silnego przyspieszania, zbyt silnego hamowania i gwałtownych manewrów zmiany kierunku jazdy.

Wskaźnik dotarcia pomaga wyrównać wystające części kolców i zapewnia w ten sposób ich stabilniejsze zamocowanie.

Wyższy poziom bezpieczeństwa zimą dzięki cyfrowemu wskaźnikowi zurzycia bieżnika i zimowemu wskaźnikowi bezpieczeństwa oznaczonemu symbolem płatka śniegu



Dodatkowy komfort i bezpieczeństwo w oponach Nokian Hakkapeliitta LT2 zapewniają cyfrowy wskaźnik zurzycia bieżnika (Driving Safety Indicator DSI) i zimowy wskaźnik bezpieczeństwa oznaczony symbolem płatka śniegu (Winter Safety Indicator WSI). Wszystkie opony Nokian są wyposażone seryjnie we wskaźnik głębokości bieżnika. Wartości procentowe widoczne w centralnej części bieżnika wyraźnie wskazują, ile procent bieżnika pozostało. Liczby znikają wraz z wycieraniem się opony.

Płatek śniegu symbolizuje bezpieczeństwo jazdy zimą. Symbol jest widoczny do 40 procent głębokości bieżnika. Gdy płatek śniegu zniknie, należy kupić nowe opony zimowe w celu zapewnienia wystarczającego bezpieczeństwo.

Prawidłowe ciśnienie w oponach jest szczególnie ważne w samochodach dostawczych i podczas przewożenia ciężkich ładunków. Poprawia właściwości jezdne, zapewnia stabilność konstrukcji opony, zmniejsza opory toczenia i zużycie paliwa. Pole informacyjne znajdujące się na ścianie bocznej ułatwia sprawdzanie ciśnienia w oponach. W polu należy zaznaczyć prawidłowe ciśnienie oraz umiejscowienie opony w samochodzie.

W szerokim asortymencie rozmiarów serii Nokian Hakkapeliitta LT2 oferowanych jest 12 rozmiarów od 16 do 18 cali, dostępnych od ręki w handlu na głównych rynkach docelowych firmy Nokian Tyres.

Wynalazca opon zimowych Nokian Tyres oferuje rozwiązania na ekstremalne warunki



Nokian Tyres jest wynalazcą opon zimowych. Pierwsza opona zimowa, która pojawiła się na świecie, została zaprojektowana już w 1934 roku. Dwa lata później w śniegach północy narodziła się opona Nokian Hakkapeliitta, która właśnie obchodzi swoje 75. urodziny. Obecnie jest to najbardziej znana opona zimowa na świecie. Doskonałe właściwości opon Hakkapeliitta podczas jazdy zimą są doceniane przez miliony kierowców z 50 krajów, dla których bezpieczeństwo jest najwyższym priorytetem.

Wysokie kompetencje zdobyte podczas projektowania opon Hakkapeliitta znalazły także zastosowanie w nowych oponach Nokian WR D3 i A3 specjalnie przystosowanych do łagodniejszego polskiego klimatu. Opony zimowe Nokian WR z oceną „bardzo godne polecenia” zwyciężają w testach opon zimowych 2011 niemieckiego magazynu motoryzacyjnego „sport auto”, w testach programu telewizyjnego „auto mobil” emitowanego przez niemiecką stację VOX oraz „Auto Plus”, francuskiego odpowiednika magazynu „Auto Świat”.

Nokian Tyres to producent opon z siedzibą wysuniętą najdalej na północ, który testuje i projektuje nowe modele z rodziny Hakkapeliitta i WR we własnym centrum testowym w Ivalo położonym 300 km na północ od koła podbiegunowego, nazywanym „białym piekłem”. Nokian Tyres to jedyny producent opon na świecie, który projektuje swoje specjalne produkty z uwzględnieniem potrzeb klientów w warunkach północy.

W serwisach oponiarskich opony Nokian dostępne są w ramach wymiany opon w korzystnej cenie także razem z felgami.

Nokian Hakkapeliitta LT2 – siła i stabilność w wymagających warunkach



  • Niezwykle stabilne prowadzenie
  • Toczy się bez wysiłku i zachowuje przyczepność nawet w bardzo wymagających warunkach zimowych
  • Doskonałe właściwości jezdne

Podstawowe innowacje



Technologia Air Claw. Połączenie kolców stalowych z amortyzatorami powietrznymi to technologia Air Claw. Dzięki technologii poduszek powietrznych opony w mniejszym stopniu uszkadzają okładzinę jezdni i generują mniejszy hałas, a trwałość kolców jest wydłużona. Ta innowacja działa podobnie jak poduszki powietrzne w dobrych butach biegowych: poduszki powietrzne na bieżniku opony tłumią uderzenia kolców w nawierzchnię i redukują także wibracje kolców podczas kontaktu z jezdnią.

Aktywatory lameli. Lepsza przyczepność. Aktywatory lameli na bieżniku wspomagają pracę lameli i gwarantują w ten sposób bezpieczną jazdę nawet na bardzo śliskiej nawierzchni. Szersza lamela pomaga w otwarciu węższej lameli.

Zabezpieczenie przed ścieraniem. Umieszczone na ścianach bocznych zabezpieczenie chroni przed uszkodzeniami.

Pole informacyjne. Ułatwia sprawdzanie ciśnienia w oponach. Na ścianie bocznej należy zaznaczyć prawidłowe ciśnienie oraz umiejscowienie opony w samochodzie.

Wskaźniki głębokości bieżnika i zimowy wskaźnik bezpieczeństwa oznaczony symbolem płatka śniegu. Wyższy poziom bezpieczeństwa zimą. Wartości procentowe widoczne w centralnej części bieżnika wyraźnie wskazują, ile procent bieżnika pozostało. Liczby znikają wraz z wycieraniem się opony. Płatek śniegu symbolizuje bezpieczeństwo jazdy zimą. Symbol jest widoczny do 40 procent głębokości bieżnika. Gdy płatek śniegu zniknie, należy kupić nowe opony zimowe w celu zapewnienia wystarczającego bezpieczeństwo.

Nokian Tyres s.r.o
Telefon +420 222 507 761
Faks +420 241 940 635
E-mail dieter.koppner(at)nokiantyres.com
V Parku 2336/22
148 00 Praha 4
Republika Czeska
www.nokiantyres.com

Zdjęcia do pobrania:
www.nokiantyres.com/HakkapeliittaLT2

Dalsze informacje prasowe, zdjęcia, filmy i pliki do pobrania:
www.nokiantyres.com/NewNokianWR

75. urodziny opon zimowych Nokian Hakkapeliitta:
www.nokiantyres.com/hakkapeliitta75

Redakcja: Dr Falk Köhler

Nokian Tyres - wiodący specjalista w zakresie opon zimowych
Nokian Tyres jako jedyny producent opon na świecie i wiodący specjalista w zakresie opon zimowych koncentruje się na produktach i usługach ułatwiających bezpieczną jazdę w warunkach nordyckich. Innowacyjne opony do pojazdów osobowych i ciężarowych oraz ciężkich maszyn roboczych oferowane są głównie na rynkach w krajach, w których oprócz śniegu i lasów wymagające warunki drogowe obejmują również zmiany związane z porami roku. Poza tym firma oferuje także opony przystosowane do umiarkowanego klimatu w Polsce.
Nokian Tyres projektuje, testuje i opatentowuje rozwiązania podnoszące bezpieczeństwo jazdy od ponad 75 lat. Pierwsza opona zimowa świata została wyprodukowana w 1934 roku w klimacie lodowatych wiatrów i ostrych mrozów. W 2002 roku firma Nokian Tyres wprowadziła na rynek oponę Nokian WR jako pierwszą oponę zimową (M+S) zaprojektowaną do jazdy z wysoką prędkością. W 2007 roku powstała opona Nokian WR G2, wyróżniająca się w testach dzięki doskonałej przyczepności i wyjątkowej ochronie przed aquaplaningiem na błocie pośniegowym. Pasmo sukcesów kontynuują nowe opony Nokian WR D3 i A3. Opony zimowe Nokian WR z oceną „bardzo godne polecenia” zwyciężają w testach opon zimowych 2011 niemieckiego magazynu motoryzacyjnego „sport auto”, w testach programu telewizyjnego „auto mobil” emitowanego przez niemiecką stację VOX oraz magazynu „Auto Plus”, francuskiego odpowiednika magazynu „Auto Świat”.
Nokian Tyres osiągnęła w 2010 roku obrót na poziomie 1058 milionów euro i zatrudnia ponad 3500 pracowników. Do firmy należy również sieć dealerów opon Vianor z ponad 900 punktami sprzedaży w 23 państwach. Akcje Nokian Tyres są notowane na NASDAQ OMX w Helsinkach.
https://www.nokiantyres.com/produkty

Kontakty z prasą:

Dr Falk Köhler PR
Dr Falk Köhler
Tel.: +49 (0) 40 / 54 73 12 12
Faks: +49 (0) 40 / 54 73 12 22
E-mail: Dr.Falk.Koehler(at)Dr-Falk-Koehler.de
www.Dr-Falk-Koehler.de
Ödenweg 59
22397 Hamburg
Niemcy

Egzemplarz okazowy można otrzymać u Dr. Falk Köhler PR

Dalsze informacje

Nokian Tyres s.r.o – kontakt bezpośredni:
Dieter Köppner
Business Director Central Europe
telefon +420 222 507 761
E-mail dieter.koppner(at)nokiantyres.com

Dominik Kwaczyński
Sales Manager Poland
telefon +48 603 464 010
E-mail dominik.kwaczynski(at)nokiantyres.com

Sven Dittmann, mgr inż.
Product Development Manager Central Europe
telefon +49 8143 / 444 850
E-mail sven.dittmann(at)nokiantyres.com
https://www.nokiantyres.com/produkty

Nokian Tyres plc – kontakt bezpośredni:
Development Manager Juha Pirhonen
Tel.: +358 10 401 7708
E-Mail: juha.pirhonen(at)nokiantyres.com

Technical Customer Service Manager
Matti Morri
Tel.: +358 10 401 7621
E-Mail: matti.morri(at)nokiantyres.com
https://www.nokiantyres.com/produkty