Nowa seria opon E-Truck od Nokian Tyres: niezawodny i ekonomiczny przebieg niezależnie od pory roku oraz przy wszystkich pozycjach osi
Większość specjalistów z branży transportowej wie, że zakup najtańszej opony to rzadko kiedy najbardziej ekonomiczne rozwiązanie. Od opony należy oczekiwać, że przejedzie jak najdłuższy dystans, a jej praca będzie cicha, bezpieczna oraz bez zakłóceń. Opory toczenia mają wpływ na zużycie paliwa, a mocna osnowa umożliwia powtórne – nawet dwukrotne! – bieżnikowanie. Wspomniane potrzeby stanowiły punkt wyjścia dla nowej serii całorocznych opon ciężarowych Nokian E-Truck.
Seria całorocznych opon ciężarowych i autobusowych Nokian E-Truck została zoptymalizowana z myślą o długich i średnich dystansach pokonywanych w zwykłych warunkach pogodowych. Opony zostały idealnie wyważone, aby świetnie się sprawdziły zarówno na drogach położonych w Europie Środkowej, jak i na głównych trasach krajów nordyckich.
„Wraz z serią opon Nokian E-Truck chcieliśmy wprowadzić nową alternatywę na rynek europejski” – mówi Teppo Siltanen, manager ds. produktu w Nokian Heavy Tyres. „Są to opony wysokiej jakości, produkowane w Europie. Będą ogólnie dostępne, a także będzie można je zamontować w pojeździe w dowolnej porze roku”.
Ekonomiczny cykl życia
Produkty z linii Nokian E-Truck uwzględniają wykorzystanie specjalnej mieszanki gumowej przeznaczonej do użytku wielosezonowego. Zoptymalizowany wzór bieżnika odpowiada za niski opór toczenia, a także za ekonomiczny – i jednocześnie ekologiczny – kilometraż. Kierowcy cenią sobie w niej również przyjemne prowadzenie i niski poziom hałasu.
Ponowne bieżnikowanie jest kluczowe dla oszczędnej gospodarki ogumieniem. Nowa seria materiałów do bieżnikowania Nokian E-Truck uzupełnia serię opon Nokian E-Truck oraz umożliwia przejechanie nawet miliona kilometrów na jednej oponie.
Opona Nokian E-Truck Steer
Nokian E-Truck Steer została zaprojektowana z myślą o użytkowaniu całorocznym na osiach prowadzących w ciężarówkach oraz autobusach przeznaczonych do jazdy na długich i średnich dystansach. Zastosowany w niej nowy rodzaj zygzakowatych rowków zapobiega gromadzeniu się kamyków w bieżniku, podczas gdy system lameli Spiral Sipe System zwiększa przyczepność na wszystkich nawierzchniach. Bieżnik zużywa się równomiernie, co przekłada się na doskonały przebieg.
Opona Nokian E-Truck Drive
Nokian E-Truck Drive to opona całoroczna na oś prowadzącą zaprojektowana z myślą o długich i średnich dystansach. Skutecznie działający wzór bloków opony oraz otwarty układ środkowej części bieżnika zapewniają doskonałą przyczepność.
Opona Nokian E-Truck Trailer
Nokian E-Truck Trailer stanowi najbardziej ekonomiczny wybór w przypadku intensywnego użytkowania przyczepy przez cały rok. Wytrzymałe barki oraz równomierne zużywanie się bieżnika gwarantują dobry przebieg, a nowe zygzakowate rowki zwiększają stabilność opony. Mniej kamyków wpadających do bieżnika oznacza także większą żywotność opony.
Dostępność
Opony Nokian E-Truck będą dostępne jesienią 2017 roku, począwszy od najpopularniejszych rozmiarów europejskich opon autobusowych i ciężarowych.
Więcej informacji:
www.nokiantyres.com/e-truck
www.nokiantyres.com/nokianetruck_photos
Toni Silfverberg, szef działu sprzedaży i marketingu, Nokian Heavy Tyres Ltd
[email protected], tel. +358 10 401 7854
Teppo Siltanen, manager ds. produktu, Nokian Heavy Tyres Ltd
[email protected], tel. +358 10 401 7709