Nokian Tyres ogłasza strategię rozwoju, której celem jest osiągnięcie sprzedaży o wartości 2 mld euro netto
Rada Dyrektorów Nokian Tyres zatwierdziła nową, średnioterminową strategię firmy oraz zaktualizowane cele finansowe i pozafinansowe. Celem skandynawskiego producenta opon jest wzrost organiczny wyprzedzający rynek oraz większy udział w kluczowych rynkach.
Rada Dyrektorów zatwierdziła następujące, średnioterminowe cele finansowe:
- Wzrost szybszy niż rynek: Sprzedaż 2 mld EUR netto
- Wysoka rentowność i zwrot z inwestycji: Zysk operacyjny segmentów i ROCE segmentów na poziomie 20%[1]
- Rosnąca dywidenda zwykła: Dywidenda powyżej 50% zysku netto
- Faza dużych inwestycji została zakończona, a my jesteśmy dobrze przygotowani na wzrost i osiąganie dobrych wyników. Z naszymi obecnymi możliwościami produkcyjnymi, cenioną marką i światowej klasy zespołem, jesteśmy gotowi do wykonania ambitnego skoku, by stać się firmą o przychodach rzędu 2 miliardów euro. Będziemy kontynuować wzrost wyników operacyjnych i handlowych, co w połączeniu z rozwijającymi się rynkami, pozwoli nam osiągnąć kolejny poziom w nadchodzących latach – powiedział Jukka Moisio, Prezes i Dyrektor Generalny Nokian Tyres.
Wzrost Nokian Tyres będzie napędzany przez nowe produkty i inteligentne strategie
Oczekuje się, że globalny rynek opon będzie rósł do 2024 roku o około 5% rocznie roku (źródło: LMC Tyre & Rubber). Średnioterminowym celem Nokian Tyres jest przekroczenie tempa wzrostu rynku i osiągnięcie 2 miliardów euro sprzedaży netto. Trendy makroekonomiczne, takie jak rosnąca liczba nowych modeli samochodów, coraz większa penetracja rynku przez SUV-y i CUV-y oraz łagodzenie zmian klimatycznych, napędzają popyt na innowacyjne opony, produkowane w sposób zrównoważony.
Średnioterminowa strategia wzrostu Nokian Tyres opiera się na konkurencyjnych atutach firmy, takich jak: wysokiej jakości produkty marki premium, efektywny łańcuch dostaw, wiodąca pozycja w zakresie zrównoważonego rozwoju oraz silny zespół. W latach 2020-2021 skandynawski producent opon wprowadził rekordową liczbę nowych produktów i będzie nadal inwestować w innowacje, aby wzmocnić swoją konkurencyjność oraz pozycję w segmencie opon premium. Wzmocnienie marki Nokian Tyres w regionach stanie się kluczowym elementem bliższej współpracy z klientami. Poprawa rentowności będzie napędzana przez zwiększanie wolumenów i wydajności operacyjnej.
Nowe cele niefinansowe stawiają poprzeczkę jeszcze wyżej
Jako lider w dziedzinie zrównoważonego rozwoju, firma Nokian Tyres ustawiła poprzeczkę jeszcze wyżej, wprowadzając nowe, ambitne cele niefinansowe i włączając je do swoich podstawowych działań.
Cele pozafinansowe koncentrują się na wprowadzaniu do produktów nowych innowacji w zakresie ochrony środowiska i bezpieczeństwa, redukcji emisji CO₂, dalszej poprawie bezpieczeństwa w miejscu pracy oraz monitorowaniu zrównoważonego rozwoju dostawców.
Nokian Tyres zamierza między innymi:
- Do 2030 roku zwiększyć udział surowców pochodzących z recyklingu lub odnawialnych w oponach do 50%
- W latach 2018-2030 zmniejszyć emisję CO₂ z surowców i opon o 25%
- Zmniejszyć częstotliwości wypadków (LTIF) o 20% rocznie
- Do 2025 roku przeprowadzić audyt zrównoważonego rozwoju u 100% aktywnych dostawców o znaczeniu krytycznym
Wszystkie cele niefinansowe można znaleźć na stronie https://www.nokiantyres.com/company/sustainability/environment/our-targets-and-achievements/.
Nokian Tyres jako pierwsza firma w branży oponiarskiej otrzymała oficjalne zatwierdzenie swoich celów klimatycznych od inicjatywy Science Based Targets (SBT) i przez cztery kolejne lata była uwzględniana w indeksie Dow Jones Sustainability Index, co plasuje ją wśród najbardziej zrównoważonych spółek giełdowych na świecie.
Wraz z poprawioną strategią wzrostu, Nokian Tyres zdefiniował swój cel, którym jest umożliwienie światu prowadzenia pojazdów w sposób bardziej inteligentny. Firma od dziesięcioleci chroni ludzkie życie i jest zaangażowana w kontynuację tych wysiłków poprzez jeszcze bezpieczniejszą, inteligentniejszą i bardziej zrównoważoną jazdę.
[1] Dane dotyczące segmentów nie obejmują kosztów związanych z uruchomieniem fabryki w USA, odpisów z tytułu utraty wartości firmy, restrukturyzacji i niektórych innych pozycji, które nie są wskaźnikiem podstawowych wyników działalności Nokian Tyres.
Kontakt dla mediów:
Tomasz Nowicki
mail: [email protected]
tel. 501 760 211
Marcin Lewandowski
mail: [email protected]
tel. 608 390 858