
Testowanie opon w ekstremalnych warunkach
Nokian Tyres ma tradycje zakorzenione głęboko w ziemi północnej. Firma jest najbardziej ‘północnym' producentem opon na świecie pod względem szerokości geograficznej, na jakiej mieści się jej siedziba. Swoje pierwsze opony wytworzyła 80 lat temu. Nokian Tyres poświęca przynajmniej pół roku na solidne i precyzyjne testowanie opon zimowych. Taki wybór przychodzi zupełnie naturalnie komuś, kto wynalazł opony zimove. Hamowanie, przyspieszanie, testy trakcyjne, jazda po okręgu, wjazd pod stromą górę na lodzie i śniegu. Jeszcze raz i jeszcze raz. Bezwzględne testowanie wymaga niemal niekończącej się liczby powtórek w stałych warunkach w celu uzyskania rzetelnych wyników.
Nokian Tyres ma tradycje zakorzenione głęboko w ziemi północnej. Firma jest najbardziej ‘północnym' producentem opon na świecie pod względem szerokości geograficznej, na jakiej mieści się jej siedziba. Swoje pierwsze opony wytworzyła 80 lat temu. Nokian Tyres poświęca przynajmniej pół roku na solidne i precyzyjne testowanie opon zimowych. Taki wybór przychodzi zupełnie naturalnie komuś, kto wynalazł opony zimove. Hamowanie, przyspieszanie, testy trakcyjne, jazda po okręgu, wjazd pod stromą górę na lodzie i śniegu. Jeszcze raz i jeszcze raz. Bezwzględne testowanie wymaga niemal niekończącej się liczby powtórek w stałych warunkach w celu uzyskania rzetelnych wyników.

Wszystko jest kwestią wyczucia
Każdego roku, kierowcy testowi Nokian Tyres pokonują setki tysięcy kilometrów, poznając i poddając opony ocenie oraz ucząc się ich wyczucia. Dopiero gdy pojazd staje się częścią ciała, kierowca testowy może pochwalić się genialnym wyczuciem opony.

Centrum testowe w Ivalo - „Białe Piekło"
Nokian Tyres posiada własne centrum testowe obejmujące swym zasięgiem ponad 700 hektarów w Ivalo, fińskiej Laponii, na północ od Koła podbiegunowego. W tym miejscu zarówno zespół R&D, zespoły testowe i kierowcy poddawani są ciężkim wyzwaniom.

Teren testowy w Nokia
Na terenie testowym w Nokia, Nokian Tyres przeprowadza symulacje prawie wszystkich możliwych sytuacji, jakie mogą wystąpić na skandynawskich drogach. Testowanie przeprowadzane jest od kwietnia do listopada.

Centrum technologiczne w Hiszpanii
Chcemy do perfekcji opanować sztukę produkcji opon letnich, dlatego roku otworzymy w Hiszpanii nowe centrum testowe i technologiczne, w którym pracować będziemy nad rozwojem ogumienia na sezon letni i zimowy. Wszechstronny ośrodek rozwoju produktów umożliwi przede wszystkim całoroczne prowadzenie prac rozwojowych i testy opon letnich z wysokim indeksem prędkości. Ośrodek osiągnie pełną zdolność operacyjną w 2020 r.

Testy drogowe
Stopień odporności bieżnika na zużycie jest określany przy pomocy tzw. testów konwojowych, w których trzy identyczne samochody pokonują taki sam dystans jadąc jeden za drugim wyznaczoną trasą.

Testy laboratoryjne
Nokian Tyres wykonuje własne testy opon, aby zagwarantować wysoką jakość swoich nowych mieszanek gumowych, bieżników oraz konstrukcji oraz aby mieć pewność, że opony te są przyjazne dla środowiska.

Testujac opony na całym świecie
Poza testami przeprowadzanymi na międzynarodowych torach testowych, używamy także naszego własnego toru w Nokii który to jest bardzo nowoczesnym oraz bardzo uniwersalnym tego typu obiektem usytuowanym nieopodal naszej fabryki oraz działu odpowiedzialnego za wdrożenia nowych produktów oraz rozwiązań.

Testowanie opon w ekstremalnych warunkach
W przybliżeniu 50% kosztów związanych z rozwojem produktu pochłania testowanie. Dokładnych i rzetelnych wyników badań nie można uzyskać w warunkach laboratoryjnych i za pomocą zautomatyzowanych testów.