OZNACZENIA PRZYCZEPNOŚCI NA ŚNIEGU I LODZIE WSKAZUJĄ NA BEZPIECZEŃSTWO OPON ZIMĄ
Aby pomóc w wyborze opon, które zapewnią bezpieczeństwo w najczęstszych warunkach zimowych, na etykietach UE, obok oznaczeń przyczepności na mokrej jezdni, hałasu toczenia i efektywności paliwowej, znalazły się oznaczenia przyczepności na śniegu i lodzie. Przyczepność na śniegu i lodzie często wykluczają się nawzajem, więc informacje na etykiecie pomogą kierowcom wziąć pod uwagę wszystkie czynniki i wybrać opony najlepiej dopasowane do warunków, w jakich jeżdżą. W Skandynawii przez większą część zimy liczy się przede wszystkim przyczepność na lodzie, natomiast w Europie Środkowej ważna jest również przyczepność na mokrej nawierzchni.
Oznaczenie przyczepności na lodzie wyróżnia opony przeznaczona do jazdy w warunkach nordyckiej zimy, a oznaczenie przyczepności na śniegu oznacza zwykle, że opony poradzą sobie zimą w Europie Środkowej.
Oznaczenia pojawią się na etykiecie opon zimowych bez kolców od 1 maja 2021. Etykieta UE nie obejmuje opon zimowych z kolcami.