Prawidłowe przechowywanie wydłuża żywotność opony. Opony należy składować w suchym, ciemnym i chłodnym miejscu, w temperaturze od 0°C do 15°C. Opony należy chronić przed deszczem i wilgocią, aby nie dochodziło do kondensacji wody na ich powierzchni. Opony należy chronić przed jasnym światłem, iskrą …
Przeczytaj artykuł
TPMS to skrót od Tyre Pressure Monitoring System, czyli system kontroli ciśnienia opon, którego główna funkcja polega na ostrzeganiu przed zbyt niskim ciśnieniem mogącym stanowić zagrożenie dla bezpieczeństwa jazdy. Wskaźnik niskiego ciśnienia opon TPMS to symbol koloru żółtego w kształcie przekroju…
Przeczytaj artykuł
Nokian Tyres przetestował ciśnienie opon zimowych w większości modeli samochodów i doszedł do wniosku, że ciśnienie w oponach zimowych powinno być o 0,2 bara (20kpa) wyższe, niż zalecane ciśnienie w oponach letnich. Jest to spowodowane odmienną budową opon zimowych oraz wpływem niskiej temperatury n…
Przeczytaj artykuł
System ostrzega kierowcę, kiedy ciśnienie w jednej z opon jest o 20 lub więcej procent niższe od wyjściowego, albo kiedy spadnie poniżej 1,5 bara. Kierowca może zatrzymać się w czas, zanim pojawi się zagrożenie.
Przeczytaj artykuł
Jazda z niewłaściwym ciśnieniem opon, zwłaszcza jeżeli jest ono za niskie, może mieć poważne konsekwencje. Zbyt niskie ciśnienie ma wyraźnie negatywny wpływ na właściwości jezdne i manewrowalność w krytycznych sytuacjach, na przykład przy aquaplaningu. Niskie ciśnienie to również dłuższa droga hamow…
Przeczytaj artykuł
DSI (Driving Safety Indicator) to wskaźnik zużycia, pokazujący głębokość bieżnika w milimetrach. Informuje o konieczności wymiany opon na nowe oraz pozwala wydłużyć ich żywotność dzięki zmianie miejsca montażu opon tak, aby wszystkie cztery zużywały się równomiernie.
Przeczytaj artykuł
Od strony czysto technicznej nie ma przeciwskazań do montażu opon Flat Run w żadnym samochodzie, ale zalecamy montaż tylko w pojazdach, dla których system Flat Run jest przeznaczony.
Przeczytaj artykuł
Nie. Nowe kolce nie mogą zostać zamontowane w otworach po starych, ponieważ nie będą stabilne w zużytych otworach.
Przeczytaj artykuł
Zalecamy mycie opon łagodnymi środkami czyszczącymi, najlepiej przeznaczonymi specjalnie do samochodów.
Przeczytaj artykuł
To, że opony na osi napędowej zużywają się szybciej pośrodku, a opony drugiej osi na barkach, jest zjawiskiem normalnym. Aby zapewnić jak najdłuższy przebieg, należy dokonywać rotacji co ok. 8000 km.
Przeczytaj artykuł
W przyszłości, dzięki innowacyjnym materiałom, wyraźnie zmniejszą się opory toczenia. Stosowanie w oponach nowoczesnych technologii sprawi, że staną się one nieodłącznym, zintegrowanym elementem układu zawieszenia i całego samochodu. W ciągu kilku dziesięcioleci wszystkie substancje na bazie ropy na…
Przeczytaj artykuł
Przed każdą jazdą oceń wzrokowo stan opon, a co 3-4 tygodnie przeprowadź bardziej wnikliwą kontrolę. Zapewnisz sobie w ten sposób komfort i bezpieczeństwo jazdy oraz wydłużysz żywotność opon.
Przeczytaj artykuł
Tak. Opory toczenia opon Flat Run są większe, niż zwykłych opon.
Przeczytaj artykuł
Jeżeli na pustej oponie Flat Run przejechano nawet krótki dystans, zalecamy jej wymianę na nową oponę.
Przeczytaj artykuł
Montaż opon Flat Run nie wymaga specjalnych narzędzi i usługę wykona większość zakładów wulkanizacyjnych.
Przeczytaj artykuł
Należy natychmiast udać się do warsztatu, jeżeli w trakcie użytkowania z opony uchodzi powietrze, albo jeżeli zauważysz uszkodzenie bieżnika lub ściany bocznej opony, na przykład przebicie, przecięcie, otarcie lub nierównomierne zużycie.
Przeczytaj artykuł
Opony Nokian Flat Run można zamontować na zwykłych felgach, podczas gdy wiele produktów konkurencji wymaga specjalnych felg.
Przeczytaj artykuł
Na oponach Nokian Flat Run można przejechać 50 km w pełni obciążonym samochodem i 150 km jadąc samemu.
Przeczytaj artykuł
Ciśnienie można sprawdzić na stacji benzynowej korzystając z kompresora. Należy to robić co trzy tygodnie. Należy stosować się do wartości zalecanych przez producenta, podanych w instrukcji użytkowania samochodu. Uwaga: ciśnienie należy mierzyć kiedy opony są zimne.
Przeczytaj artykuł
Opony letnie służą do jazdy w letnich temperaturach. W przypadku magazynowania lub transportu w bardzo niskiej temperaturze (poniżej -30°C), należy zachować szczególne środki ostrożności, by nie uszkodzić takich opon. W transporcie należy zachować ostrożność w trakcie rozładunku opon. Należy unikać …
Przeczytaj artykuł